This is my personal blog....my beautiful journey as a wife and a mother to Funtastic 4!!

My Frenz

Tuesday, December 21, 2010

Engagement

Alhamdulillah...25th September 2010, is my engagement day with 5 years lovely bf...(now dah fiance).
Actually mase we planned to got engaged..sume mcm tkejut coz we all mmg xde plan ape...heheheheeh...just suddenly...1 day tu lalu kat Ampang Point..then my boo cakap...jom kite tgk kat Habib..ade sale tu...so i pon pegi and tgk cincin2 kat sane...mmg blink blink u ols...heheheheeh :D
pastu die pon ckp b, pilihla mane yg suke...so i was ha?nak buat apa?then die cakap...hahaha,amikla..kite tunang...!!!
TUNANG??wow weeeeeeeee..hahahahah...mcm tu je die proposed i ok...well,xde la down on bended knee kan?chewahhhhhhhhh...so kiteorg pon pilihla solitaire as our engagement ring....
then..rasenye a week after that baru kiteorg bgtau parents masing2 yg okla, we planned to get engaged on our 5th Anniversary..hahahahaaha...
I guess both of our parents pon mcm eh...btol ke nih?hahahah..coz slambe je ckp mcmtu kan?and YES,Alhamdulillah both parents agreed....
Then, after discussed the merisik day will be on the 11th July 2010 .....phewwwwwwwwwww..heheeheheeh...kisah pasal merisik ni pon kelakar.At first planned macam xde merisik, just nanti on the engagement day itself trus merisik n engage...so dlm 5 days before the "Real Merisik" day tu,my fiance's mom called me.Kiteorg planned nak bwk both parents jumpe kat kedai mana2 and have coffee...xmo la discussion yg serious2....i like it to be more relaxxxx.... Mase my future mom in law tu call tanye kat mane nak meet up, i pon ckp..ok dah book kat Penang Cafe,Great Eastern Mall,Yela,boleh lunch skali kat sane..then die ckp,ok x kat situ?auntie nak bawak cincin...
And i was ok kot auntie...so put down the phone..and cakap to my mom and auntie...If bawak cincin tu...thats mean dah trus merisik.Takkan nak bawak cincin and letak atas meja kan?
hahahhaha...ya..it's MERISIK!...so i called again his mom n discussed...so akan ade Merisik...
So on Merisik day tu..i was so nervous ok...and lagi teruk..dengan pantang larang from my father's side..i tak boleh tunjuk muke langsung kat my future inlaws...."DUDUK KAT DAPUR JE KATENYE"....hahaahahaah...
Even mase nak bagi cincin merisik pon...my mom yg amik from my future MIL...but alhamdulillah...everything went well...Mase Engagement for ade la sikit hiccups....bukan skit,banyak kot..hahahhah :D
Tp Alhamdulillah...My E-day pon went well....So, i hope mase my wedding day nanti pon..ethg gonna be fine...doa2kan la eh?

So,layan gambar2 during my engagement k...


                                                 My Mom with My Future MIL....




                 After my mom dah received cincin tu, baru i leh kuar tunjuk muke...NERVOUS gile ok...

                                     Taraaaaa....this is my merisik ring...simple cincin belah rotan


Ok, so now layan picca during engagement pulak k...

                                             Nak menghilangkan nervous ni...pose dulu!!!



                                    Me with my future MIL...yeayyyyyyyy,now i'm ENGAGED!!

                                                                   Our Hantaran (7 vs 9)



                                                                With my frenz...


                                               My beautiful family...my beloved mom & sis

                                            With my Dulang gurls n frenz...


                                                            My Engagement Dais

                                                              Favors for the guest

                                                Taraaaaaaaaaaaa

4 comments:

  1. nadya,,loves ur e-day,,shweet sgt,,love the color of ur baju n pelamin,,
    u pkai veil or selendang??reveal la ctet..
    Im still thinking nak buat sanggul or lepas..
    scared tat my face nmpak bulat! heee..

    i was dreaming tat my bf will bended down his knee,,
    *perasan jer..I'm still malay*
    heeeee

    ReplyDelete
  2. suhilary - tq darling..huhuh :)
    Baju i tu color pink and kain tu i bli kat bandung...pelamin tu my dad, my stepmom n my auntie yg wat sendiri....kalau u nak tau,my dad yg tukang2 buat pentas plamin tu sume..huhuhu
    I pakai veil actually...tp i buat mcm selendang :)
    for me,typical skit kot...i mmg suke sanggul if for engagement n wedding..huhuhuhu, now kan trend lepas rambut...tp i still suke mcm sanggul coz mcm terserlah keayuan nye nanti..huhuhuhuh

    hahahaha, my fiance pon xde la bended on his knee...die bg hint,ajak masuk Habib Jewel and asked me to chose the ring...bile i tanye, he said that it was for the engagement ring...hahaahaha :)

    ur ring cantiks ok...my wedding ring baru dapat byk2 diamond mcm u tu..u r lucky...huhuhuhuh

    ReplyDelete
  3. wow,,bertuah u, ur family buat stage grand2 and shweet,,
    I hope I pon sempat lah nak wat smua tuh,,
    I adore urs e-day so much,,ske decoration,,background,,bunga2 pink keliling stage tuh,,mmg heart it so much lah!
    =)

    x ape,u dpt gak diamond ring gitu for wedding,,
    i plak?heh emas kunin kot,,x da la diamond2 white gold ni dah,,

    wish u all da best on ur preparation!

    ReplyDelete
  4. suhilary-heheheheh...tq beb..yup, i pon suke my e-day..tkejut my family wat surprise mcm tu :)
    plak tu..my dad sendiri yg buat all the platform sume tu..ksian die berpanas2..tukang kayu sume tu...huhuhuhuh
    u pon gud luck on ur preparation dear...
    emas kuning lagi bernilai actually..tp i mmg suke white gold..huhuhuh :)

    ReplyDelete